02 september, 2008

Ahaa-upplevelser

Igår fick jag en sån, alltså en ahaa-upplevelse. Såg mig själv på teevee och märkte att jag måst gå och klippa mitt hår. Det ser för jävligt ut heltenkelt. Jag var påväg redan länge sen för att uträtta ärendet, men då fanns det inte lediga tider där var jag alltid klipper mig. Det är svårt att byta barberare. Ungefär som en tandborste, man håller sig helst till en och samma.

Själva slutresultatet är jag inte så oroad över. Sällan någon lyckats få mitt hår att se värre ut än innan klippningen, men tanten som jag brukar gå till har så bra juttun. Det är en upplevelse att gå dit och höra hennes berättelser. Hon är en riktigt stålsärring! Tanten har bott i Hufvudstaden hela sitt liv och talar alltid med bred stadislang. Senast berätta hon hur hon vägrar gå omvägar sent på kvällen.

Jag har alltid gått genom dendär parken när jag går hem. Inte tänker jag börja gå några omvägar fast där finns en massa ligister sent på kvällarna. Nuförtiden har jag bara en kniv i handväskan, berättar tanten. Vet ju int om allt är fakta eller fiktion, men underhållande är det iallafall. Underhållning jag är beredd att betala för.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Enda lösningen är att köpa en maskin och klippa fanskapet själv. Det gör jag. Men visst, om man får höra såna saker när man går till klipptanten, kan det nog ha sitt underhållningsvärde.

tapZa sa...

Spooky stuff på riktigt nu! Inatt drömde jag om att jag klippte mitt hår själv med maskin. När jag vakna 1h efter att du skrivit kommentaren, dvs kl 08, så läste jag det och sket nästan på mig. Som tur var jag redan i vessa...