05 september, 2008

Humor & Humör

En liten undersökning. Är det någon som någonsin har skrattat åt domdär skämten dom drar efter tians nyheter? Alltså där nyhetsankaren försöker lätta upp stämningen med något humoristiskt. Dom måst ju vara bland det torraste som finns, och skratten är så framtvingade så det int är klokt! Jag tycker folk borde bestraffas för dåliga juttun. Man måst int ha bra humor, eller IQ över 70, men isåfall måst man förstå att knipa käften! Förstår man int sådant så bör man bestraffas tills man föstår. Lite som när man skolar upp en hundvalp att int bita sönder grejer. Dåliga juttun biter sönder min hjärna liksom...

Och från en sak till den sjuttonde... Sen så är det lite konstigt hur man alltid hoppar till när man ser biljettkontrollanter. Fast jag int åkt pummi på vemvetnär senast så blir jag rädd när jag ser dom. Vet int om jag är eg. rädd för något annat. Man behöver ju int ens själv åka kollektivt, det räcker med att man kör bil, så hoppar man på bromsen eller tynger på gasen när man ser kontrollanterna. Samma gäller förövrigt lapplisor fast jag inte själv äger nån bil. Kontrollanterna utgör en hälsorisk anser jag, och detta yrke borde avskaffas med omedelbar verkan!

Det är liksom en naturlig reflex för en urban människa att vara rädd för kontrollanter. Förr i tiden var man rädd förr vargar och björnar när man bodde bakomtakana, men tiderna ändras och hotbilderna ändras, och människan anpassar sig till det rådande klimatet. Björnar och vargar är inte längre "bad guys", utan dom är såna gulliga varelser man ser på Discovery och i Högholmen. Undrar när första filmen kommer ut där en kontrollant är "bad guy"?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Som när man ser den legendariska MAJON - Man slänger sig på bromsen, alternativt hoppar till och hoppas att man inte ser ut som nån som borde åka in i butkan...

tapZa sa...

Jo, precis så. Och hur ofta bruakr dom stanna en? Ganska så sällan. Och om dom planerat att stanna en så hjälper det knappast att hoppa på bromsen.