30 augusti, 2008

Svampigt värre












9 kommentarer:

david santos sa...

Really beautiful!!!
Congratulations.

Anonym sa...

Du har varit flitig ser jag! Själv plockade jag en låda kantareller på Lidl... :-)

Inga raketer ikväll?

tapZa sa...

Obrigado David!

laka: Jo, det är 90% av nöjet att gå i skogen tycker jag. Inga raketer här i Hesa inte. Kan vara att farbror blå skulle misstycka om jag sku pama här...

Anonym sa...

Ojojoj. Det är nästan så man blir lite... till sig... när man ser alla dessa sexobjekt. Hormonerna börjar bubbla.

tapZa sa...

Som tur är mina svampar långt ifrån dig... så du kan inte våldföra dig på dom! :-)

Anonym sa...

Om du skulle ta och informera oss om vilka svampar det rör sig om på dina bilder? Har annars en tendens att bara gå efter utseendet - lite som Propaganda ;-) - och då hamnar man ju lätt på rätt elaka sorter...

tapZa sa...

1. Vit flugsvamp
Dödligt giftig jävel

2&3. Röd fugsvamp
Giftig, men int dödligt...

4. Guldkremla
Delikatess

5. Vårtig röksvamp
Bra matsvamp

6. Trattkantarell
Prima grejer

7. Karljohan
Need I say more?

8. Dagens skörd i matväg
1-3 alltså inte inkluderat

Anonym sa...

Danke! :-) Och riktigt fina foton!

tapZa sa...

Vassego´ å tackar! Har int na ana kamira än i tilifon, men he får döga... :-)