19 augusti, 2008

Saker jag stört mig på under semestern, del II

Min grannes trådlösa internet funkar dåligt. Om jag visste vilken granne det är som använder Thomsons modem så skulle jag ringa på och klaga och be dom boota om skräpet. Delar man med sig så borde man se till att det funkar varje kväll bra och inte bara varannan som nu. Helt omöjligt att spela onlinespel som kräver stor bandbredd om förbindelsen kapar stup i kvarten. Jag tycker sånt borde förbjudas! Varför gör politiker inget åt saken?

Vem har lidigt av värmen denna sommar då? Nån i Finland som fått överdos av UV-strålning eller slaagi pga värmebölja orsakad av växthuseffekten? Dom enda gångerna jag svettats förutom i bastun är när jag fått i nerverna då jag tittat ut genom fönstret och sett hurudant väder det är. Hela teorin om global uppvärmning är nog enligt min mening bara Eskimåers propaganda. Ja bor man på ett smältande isflak så kan det vara att tomtpriserna drabbas av en viss inflation.

Koldioxid tycks vara 2000-talets Lucifer när man läser tidningar och hör politiker tala om saker dom hört någon viska i deras öra. När folk int längre tror på himmel och helvete, som förr när allt var bättre, så behöver man nya hotbilder som man kan urinera godtrogna människor i cyklopen med. Har folk int hotbilder så spårar det ur, det vet dom som vet vad som är allas bästa. Det enda jag vet just nu är att jag behöver en till cappuccino...

2 kommentarer:

när det börjar sa...

Du har helt klart haft en allt för lång semester.

tapZa sa...

Kan man ha det? Varför kan man inte ha det som yrke, att vara på betald semester?