12 augusti, 2008

Saker jag stört mig på under semestern, del I

Nu när man nu är tryggt tillbaka på jobbet och sitter isolerad i sitt rum drickandes cappuccino kan man i allsköns ro reflektera över alla störande saker man upplevt under semestern. Ifall semestern har varit väldigt dålig så känns det roligt att komma tillbaka till jobbet, intsant? Egentligen så behöver int semestern alls ha varit tråkig, men om man förtränger allt det roliga så är endast dom dystra minnena kvar. Negativt tänkande är nyckeln till ett harmoniskt liv!



I Prag störde jag väl mest mig på lokalbefolkningens dåliga kunskaper i Larsmodialekt. Tycktes dessutom vara helt omöjligt att hitta någon som säljer Grovsnus här, eller ett endaste gatukök som skulle servera grillad lakalever. Skamligt! Här hade dom väldigt lite nybyggen vilket jag också upplevde irriterande, är dom så lata att dom int ids riva ner dom gamla husen och bygga nya, eller? Mina fötter blev också väldigt trötta av att gå på en massa kullertensgator. Asfalt ska de vara!



Dessutom så hade tydligen int Tjeckerna besökt nattlivets Mecka, Stadshotellet i Jakobstad, för här hittades inte min favoritdrink alls, dvs pissljum Lapin Kulta serverat i slarvigt urtvättat rispat plaststop från -87. Överlag så var urvalet av importöl här mycket klent. Redan en lågstadieelev som haft kusin att köpa ut billig bulkbisse vet ju att importölen är den dyraste och bästa brunlimsan, men det tycks int Tjeckerna ha fattat.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nånå!!! Lakalever?

(Välkommen tillbaks!)

Anonym sa...

Jej, välkommen tillbaka till skitvardagen!

tapZa sa...

laka: Lakalever e ju bästa delikatessen he! (ta int e personligt ;-)

mysan (laka): Keitos!