28 augusti, 2008

Om att flytta

Jag hatar att flytta. Orättvisor, elakheter, idioter och tv-licenskontrollanter kommer långt efter i min hatprioritering just nu. Min hjärna klarar inte av att hata många saker samtidigt, och just nu har jag bara en sak på hjärnan. Ja det stämmer, killar har bara en sak på hjärnan. För en månad sen flytta jag själv, och kan upplysa er om att det inte var frivilligt. Igår hjälpte jag en vän att flytta när jag inte kom på någon vettig orsak att smita undan.

Några gardiner har jag ännu inte fått upp i fönstren. Igår märkte jag att jag inte behöver sådana. Om jag sprayar blommorna i fönstren tillräckligt ofta så täcks hela fönsterrutan av fukt. Ingen kan se in och jag kan inte se ut, och fukten fyller alltså gardinernas funktion. Alla cd-skivor, böcker och dvd-filmer står prydligt uppradade i en hög i ena hörnet av lägenheten. Detta pga att jag slängde bort min bokhylla och har inte kommit mig för att köpa en ny. Slängde också bort madrassen för den var så äckligt gammal tyckte jag, så nu sover jag på min bäddsoffa.

I morn när jag klev ur duschen märkte jag till min stora glädje att alla kläderna är smutsiga. Jo, jag sålde min tvättmaskin i samband med flytten och nu har jag bara skitiga kläder. Måste väl köpa en ny tvättmaskin då, alternativt nya kläder. Jäklar vad det blir att kosta! När jag sa åt chefen om detta och föreslog att jag kunde kanske få en bonus på några kiloege skratta han bara. Han tyckte jag var rolig, men jag höll inte med min chef. Det finns inget som är roligt i detta.

När jag flytta in i min nuvarande kämppä roudade jag allt sånt som jag mera sällan använder till förvaringsutrymmet på vinden. Nu har något ljushuvud mittiallt kommit på att alla förvaringsutrymmena ska byta numrering. Vad är logiken i detta? När man väl har fått allt skräp inklämt i denna dammiga cell under taket så måste man tömma den, först till lägenheten, och sen när alla koppina är tomma nån gång i januari får man först föra sina kamor dit igen. Om jag bara visste vem som låg bakom denna lysande idé så skulle jag slänga en död mört i deras friskluftsintag.

Precis som om själva flytthelvetet inte skulle vara nog, så måste man lida av detta ännu i flera månader efteråt. Post-traumatisk flyttstress borde vara en giltig orsak för betald sjukledighet i minst ett halvår tycker jag. Överlag så anser jag att flyttande borde förbjudas i lag och i heliga skrifter. Folk borde hållas på sin plats i samhället och inte yra runt som huvudlösa höns. När jag blir diktator så kommer jag att omedelbart vidta åtgärder. Gräset är int grönare på andra sidan, och om det verkar så, så är det bara propaganda eller konstgräs. Folk förstår int, men jag förstår.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hur är det med köksbordet då? Hittade(alternativt snickat) du något tillräckligt stadigt? :D

Dolly med bords-fetish

tapZa sa...

Nej tyvärr, har ännu mitt väldigt labila Ikea-bord som jag int alls gillar. (man kan int göra annat än äta på det, och ett matbord borde kunna användas till så mycket annat också). Fast igår handla jag tvättmaskin, så nu behöver jag int gå runt i skitiga kläder längre. I helgen fundera jag att köpa gardiner. Fast ja har int nån symaskin så int får ja upphängt dom riktigt ännu int...