27 augusti, 2008

Vampyrkrig

En par gånger om året krigar jag mot vampyrer. Inte för att jag tror på vampyrer, men man kan aldrig vara för säker eller hur? Finns dom påriktigt så är det bäst att göra något, och finns dom int så är int skadan så stor fast man går runt och stinker vitlök i några dagar. Okej, det är nog inte orsaken till varför jag rostar vitlök 2ggr i året, men man måst ju försöka dramatisera lite. Dåligt försök, jag vet.

Rostad vitlök är en av ingredienserna i en maträtt jag gillar, och eftersom hela lägenheten stinker typ i en vecka efter att man rostat, så brukar jag göra det mer sällan och satsa på kvantitet när jag engång tar tag i saken. Maträtten är en sann delikatess som jag brukar fixa åt den jag älskar, beundrar och värdesätter mest, dvs mig själv.

Innan semestern kom jag på vad min kommande son ska heta, om jag nånsin får en, dvs Tero-Risto. För 5 minuter sen när jag drack cappuccino kom jag på vad namnet skall vara ifall det blir en flicka. Hon skall heta Mari-Joanna! Tänk er Tero-Risto som är på en roadtrip i USA med Mari-Joanna! "Hello! I'm Tero-Risto and here I have Mari-Joanna"

7 kommentarer:

Lady of the Lake sa...

Du, tapZa, hjälper den där vitlöksrätten mot religiösa fanatiker också?

när det börjar sa...

Rosta några vitlökar, hetta upp olja, räkor och chorizo. Ät med god aptit och avlägsna dig inte från lägenheten de närmsta två-tre dagarna. Välanvända osociala dagar.

tapZa sa...

laka: This is some scary sh*t! Strax innan jag läste din kommentar tejpade jag upp en lapp på dörren jag printat ut på tarrapapper. På lappen står det "EI mainoksia - EI ilmaisjakeluja - EI uskonkäännyttäjiä". Asså helt på sant, lite skrämmande...

ndb: Ska testa, men nog får man väl ta med sig vin också? Och gott sällskap? Eller måst de vara helt osocialt?:-)

när det börjar sa...

Behöver vinet alls nämnas? Vin är alltid okej. Det brukar vara svårt att hitta nån som vill umgås i vitlöksångorna. Om någon mot förmodan vågar sig med, måste det vara fråga om extra gott sällskap. Vilket Hesa-Åbotåg siktar du på? :D

Anonym sa...

Vampyrer finns på riktigt. Det vet jag, för jag är en själv. Lever på natten och håller mig undan på dagen. Och dricker folks blod. Det är jag det.

Anonym sa...

TapZa-Darling, jag älskar alla rätter med vitlök och är utomordentligt sällskap. :D Just tell me the time and the place!

xx Dolly

tapZa sa...

ndb: Måste kolla tidtabellerna bara. (dom går ju så sällan tågen) Extra gott sällskap i vitlöksångor låter int helt fel ;-)

propa: Jasså du gillar att suga av. (fan vad detdär kan låta fel) Vilken blodgrupp är bäst? Märkte att myggorna iallafall gilla mitt AB+ i somras. Pikant liten eftersmak av vitlök och koriander...

dolly: For you, anytime! :-)