29 augusti, 2008

Nästa hatobjekt

Nu hatar jag inte flyttandet längre. Det går snabbt i svängarna här! Möten/palavrar måst vara det mest ineffektiva som mänskligheten kommit på. Själv har jag aldrig varit på en palaver där jag skulle ha haft en bra fiilis efteråt. Varje gång får man känslan av att dom där två timmarna skulle jag ha fått mera ur om jag druckit kaffe och snackat scheisse med random personer som råkar gå förbi mitt arbetsrum.

Tur vi i Finland ligger långt efter vårt västra grannland när det kommer till möten. Där ordnas det ett halvdagsmöte för minsta lilla grej, och det värsta är ju att det leder aldrig till något vettigt. Det hör bara liksom till att sitta där och dricka kaffe. Bortkastad tid säger jag! Antingen så jobbar man eller så snackar man skit, men möten är bara semijobbande där man måst sitta där och försöka vara korrekt, men ändå får man inget uträttat.

Men nu är det helg och man kan varva ner. Inga fler möten nu inte. Ska försöka vara så osocial som möjligt. Venezianskfirande my ass, här ska det tvättas byk med min nya tvättmaskin!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Det var en fan så bra idé. Tror jag ska dra igång tvättmaskinen också. Men jag sparar det nöjet till imorron. Så har jag nåt att göra då också...

Anonym sa...

Faktiskt bra idé! Satt direkt igång en par maskiner med byk... Eller rättare sagt, frugan gjorde det. Tror jag själv skall fortsätta tvätta min hjärna med alkohol...

tapZa sa...

Har man just köpt en ny tvättmaskin så kan det faktiskt vara roligt att tvätta byk. Det sägs att det är så också om man drar heroin första gången, men efter det e de bara ett helvete...

Anonym sa...

Det var inte tillräckligt lockande att tvätta idag. Jag gör det imorron istället. Eller i övermorron.

tapZa sa...

Det kommer alltid en morgondag. Eller int alltid, men nästan.

Anonym sa...

Några tips som jag själv faktiskt tänkte ut i dag under en ljus stund på jobbet:
1. Klipp av papperkaffemuggarna till hälften = vips blir alla trötta när de fått för lite kaffe = kortare möte
2. Säg bara första stavelsen i alla namn, ex. om någon heter Harald så kallar du honom för Ha = sparar tid
3. Prata som du vore i en rap battle så går allt snabbare... kan dock vara bra att lämna bort alla ärekränkningar eller åtminstone tona den dem en aning. Håll takten med metronom under bordet, minst 150 bps!