01 april, 2008

Jag krockade med en UFO

- Sekreteraren: Skämtar du? Dethär är väl ett aprilskämt?
- Jag: Nää, ja skrota nog hyrbilen, det är inget skämt.

Jag skämtar int på första april. Det är en amatörgrej, lite som att festa på nyår och att ge presenter på Julafton. Fast ibland så önskade man att det man sagt faktiskt vore ett skämt. Men å andra sidan, visst är det roligt att fylla i blanketter för försäkringsbolaget och försöka berätta vad som hände.

"Nåå, det var nu en UFO som träffa i bilen å sen gick lite grejer sönder..."

Jo, oskämtat så var det egentligen en UFO, för jag vet inte vad det var som träffa i bilen igår på motorvägen. Bilen som körde framför mig körde på nån grej som låg på vägen och den slungades den i min bil. Hann aldrig se vad det var, så därför var det en Unidentified Flying Object.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ååh... sorry! Jag var bara ute på en lite påskposttraumatisk flygtur och mellanlandade på motorvägen... inte så klokt gjort... jag ska tänka mig för nästa gång... ;-)

tapZa sa...

Jasså he va tu! Sku ha borda första he... nyfiken i en trut som du er! Hoppas du int skada de naa, å att du lär dig av dina misstag!