08 april, 2008

Efter mogen kommer rutten


Det kommer väl en fas i livet när ens jämnåriga kamrater börjar stadga sig och bilda familj osv. Först förlovar man sig och sen gifter man sig och sen skaffas det barn, vissa fler andra inga. Ofta när man är i detta skede av livet så börjar man fundera lite djupare på saker och ting, så gör också jag. Är det bara jag som funderat på ursprunget av orden 'förälska sig' och 'förlova sig'? Ser någon sambandet mellan dessa och förtala, förarga, förbanna, förblinda och försäga sig? Man kan göra listan hur lång som helst; föröka, förpesta, förödmjuka, föröda, förvålla, förivra och förirra sig osv osv... Kanske det finns någon gammal visdom här som fallit i glömska? Jag menar, det kan ju int vara bara av slumpen som dessa samband existerar.

Jag känner mig faktiskt ganska mogen och vuxen just nu. Ett säkert tecken på detta är ju att man är förbannat tråkig, har förbannat tråkigt och dessutom saknar ett liv. Denna insikt kom jag till i lördags när jag ensam satt och kollade på lottodragningen fast jag inte lottat på säkert 10 år. Sen när man ser dom rätta numren där så funderar man att 'tänk om jag sku ha vetat detdär...'. Förstås är det otroligt intressant att kolla ifall någon faktiskt fått 7-rätt! Underhållning på hög nivå. Jag har faktiskt också skaffat det gröna Sokoskortet nu. Jag orkade stå emot i många år, men nu är jag stolt delägare av andelslaget. Vuxen-, samt bonuspoängena bara rasar in. Tjingtjing!

(hunden på bilden har fortfarande inget att göra med resten av texten)

6 kommentarer:

Lady of the Lake sa...

Titta nu på bilden av hunden. Titta sedan på din egen profilbild. Ni kunde vara siamesiska tvillingar om ni bara satt ihopväxta med varandra! Separated at birth? ;-)

tapZa sa...

Hahaha! :-) Nu ska ja iväg till Ruka och försök me på om man komber ner för na backana utan att bryt na beine.

Lady of the Lake sa...

Ska du åk pulkka? Ha det bra! :-)

tapZa sa...

Blev int åkt någo pulkka :-)

Dajm sa...

Jag såg nog dina sexiga skidbrillor!!!

tapZa sa...

Sidu tu har å hitta hid! Välkommen! :-)