17 april, 2008

Säkra vårtecken




Nu är det vår igen! Oj vad härligt att få trampa i all hundskit när man är ute i naturen! När man har skorna full med hundskit, då vet man att det är vår. Och våren betyder ju att snart är det sommar. Sommaren e kort, och sannolikheten för att det är bra väder just när man har semester är ganska så liten. Allt bygger ju egentligen på förväntningar. Man hoppas på att sommaren kommer att bli helt toppen. Hela vintern har man planerat och drömt om allt vad man ska göra under sommaren. Ifall man visste hur lite man egenligen får uträttat av detta så skulle man bli ganska så knäckt tror jag. Därför är det bästa att int veta, utan bara tro och hoppas.

Sålänge det finns hopp, finns det hopp...

Ett annat säkert vårtecken är ju spurguna i spårana. Man behöver int ens se dom, utan man känner av lukten att dom sitter där i bakre vagnen. Lite som skogen efter regnet. Man behöver inte se den utan man kan bara lukta sig till den. Dom flesta spårastarana är helt harmlösa, men vissa kan vara otroligt irriterande. Härom dagen satt sig en ner bredvid en tjej framför mig och börja tafsa på henne. Sjysst! Hon satt där inklämd och kunde int göra så mycket.. Jag blev lite förbannad på kuppen så han tvingades byta spårvagn. Där fortsatte han säkert med sin hobby.



(hunden på bilden sket aldrig, påriktigt)

10 kommentarer:

Anonym sa...

Ja sku aaaalder int läs din blogg!

tapZa sa...

Välkommen tillbaka! :-)

Anonym sa...

Later skont med var!

Anonym sa...

Fan va alfa den där spurgun var! Du har spanat in nån brud, men vågar bara sitta bakom henne, så kommer ett sånt där spontant naturbarn å bara roffar henne åt sig rakt framför ögonen på dig! Hmm... Du får nog börja dricka mer nu.

Lady of the Lake sa...

... och vems är hunden? Börjar bli misstänkt likt ett "me, myself, tapza and the dog"-scenario! ;-)

tapZa sa...

ullis: När du kommer tillbaka har väl nog gatudammet tvättats bort och skiten multnat. Fast spårana ändrar int, men dom finns ju int i Pampas :-)


marco: You know it!

lotl: Hunden är inte min. Jag sköter om den ibland, och det gör jag gärna. Hundar är fina djur :-)

Anonym sa...

Nåh, var fan dröjjer uppdateringarna. Tycker att det har slappats allt för mycket de senaste månaderna. Dags att skärpa dig lite, va?

Whisky på onsda, anmäl dig asap! :)

tapZa sa...

Just så. Karln är tyst i ett halvår och sen ska det klagas på att bloggen int uppdateras. Ibland tror ja nästan du är en kvinna. Det finns vissa likheter. Int till utseendet dock, vilket vi tackar Allah för!

Anonym sa...

Att ja int skriver kommentarer betyder inte att ja itn sku läs. Men när de uppdateras så förbannat sällan så orkar man då kommentera? Nä, just de!

Kvinna är jag endast på söndagar, iklädd klänning, bh, högklackat och hela faderullan! Då beter jag mig inte endast som en kvinna, utan även ser ut som en! De du!

tapZa sa...

OMG! Say no more...