30 april, 2008

Idioters trafikvanor

Bind bilskatten och varför int även bränsleskatten och bilförsäkringen direkt till chaufförens IQ med principen att desto lägre trafikvett, desto mera buntar rullar man ut. Får lust att rispa till ett tiotal bilar varje gång jag cyklar eller går genom centrum. Varifrån kommer alla dessa ljushufvuden som trampar på gasen när dom ser att folk ska gå över skyddsvägen, bara för att 20 meter senare tvingas nitbromsa för den 5 km långa bilkön? Hejja hejja, friskt tänkande! Jag tycker att man borde ha rätt att rispa till sådana idioters bilar.

Sen så borde man ha rätt att sparka till alla bilar som stannar på en skyddsväg eller ett övergångsställe för cyklar. Tror dessa åtgärder skulle ganska snabbt rätta till problemen. Jag kan ställa upp och jobba frivilligt som bilsrispare och plåtsparkare. Det sku vara ett rent nöje! Sen så vill jag också ha rätt att cykla över alla fyllon som int kan gå rakt i en stor folkmassa nu på wappen. Jag har fart på när jag kommer med min cykel, så passa er alla fyllon! Dricker du så drabbas du! Glada wappen!

5 kommentarer:

Lady of the Lake sa...

Du kunde bra ta dig en cykeltur runt frihetsstatyn i Vasa också, tycker jag. Heja bara! Glad-Pac på dig med, tapZ!

Anonym sa...

Det råkade en gång lämna en bil att stå mitt på övergångsstället mellan Sokos och post-sidan. Chaffisen, en medelålders kar, fick sig en riktig utskällning av en man som gick över gatan. "Oppi vi**u ajamaan!!" Den självgode gubben såg ut att må bra av en uppläxning, men själv skulle jag säkert börja gråta om man måkar så att man blir på skyddsvägen, å dessutom plötsligt blir attackerad av en förbannad kar som dunkar på vindrutan.
Men visst. Håll er borta från skyddsvägen! Fast man kan ju visa lite mercy åt en skakande ungchaffis.

tapZa sa...

Tur att wappen e bara vart fjärde år...

Anonym sa...

Försöker du nu igen ge sken av att du skulle ha ett liv och därför inte "hinner" skriva blogg? Vi vet att det inte är sant, så du behöver inte ens försöka.

Btw, int har du väl missat whiskytastingen nästa vecka??

tapZa sa...

E i Kuusankoski ännu nästa vecka, tyvärr :-(