04 april, 2008

Punkka i Munkka



Ibland kan man få inspiration att börja röra på sig lite mera. Jag har fått en sådan inspiration, och som en del av mitt nya liv hade jag bestämt mig för att börja cykla till jobbet. Därför handla jag igår en väldigt vit cykel från hulabaloodagarna med dom gula plastpåsarna. Olyckligtvis hann jag inte få den ens hem innan den första punkteringen var ett faktum. Är detta Allahs sätt att säga åt mig att jag borde hålla mig till bussen?

Situationen var ganska ny för mig; 8 km hemifrån och med punktering. Vad borde man göra? Jag hade ju förstås inga verktyg eller däckrepareringsgrejer med mig. Försökte få den in i spårvagnen men det föblev bara en idé. Chaffisen gilla int min idé alls. Fanns ju int så mycket andra alternativ än att ta en taxi, men också detta visade sig vara svårt. Int lätt att hitta en taxi som vill transportera cyklar. Jag tror att det är int meningen att man ska cykla heltenkelt. Iallafall int nykter...

(hunden och bron på bilden har ingenting att göra med punkteringen)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars, men nu fick du annu mera motion, eller? Kanske du ska borja ga till jobbet?

tapZa sa...

Blodtrycker steg nog ganska mycket. Nya rekordhöjder... Fick sen en taxi till slut så åkte med den hem. Tror int ja sku hinna fram innan dagen sku vara slut om ja sku gå till jobbet. Det är ju ändå 10 km :-)