27 mars, 2008

Pråblem part två

Det var en gång en liten lokaltidning som skrev om allt mellan himmel och arg i dag, men alltsom oftast om negativa saker som hände i den aningen större grannstaden. I grannstaden fanns också en lokaltidning som jag har ingen aning om vad dom skrev om. Detta av den enkla orsaken att jag haft nöjet och förmånen att aldrig behöva läsa den. Nu blåste nya vindar in över dom två städerna och någon som tydligen funderat på saken lite närmare bestämde att dom bägge tidningarna skall slås ihop. När man hittat på ett nytt namn för fusionstidningen så var det många som ansåg att detta namn var en riktig Österbottennotering. Därför vill jag ge några lämpliga namnförslag med tillhörande slagkraftiga förkortningar. Det är tydligen väldigt viktigt med förkortningar.

- BibelBältsBlaskan (BBB)
- Karleby Kronoby JaKobstad (KKK)
- Pampeser ALLgEmeine (PALLE)
- OstroBotnias Sanning (OBS)
- SmåstadsBLadet (SBL)
- norra SVEnsKösterbottnIngen (SVEKI)
- REVideradE KyrkPRESSen (REVEPRESS)

Ifall någon av mina namnförslag vinner så kräver jag att silhuetten av mitt ansikte ska vara uppe i högra hörnet på paradsidan av varje nummer. Inga namn eller annat tjafs. Bara mitt fejs.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Men Norra Tidningen var ju ganska nära ändå! Samma förkortning som Nya Testamentet! Fast då får man inte med lagen och paragrafen som kännetecknar gamla testamentet, förstås. Varför inte kort och gott kalla tidningen "Skamstocken"? ;-)

tapZa sa...

Brukar ju ofta vara notiser som t.ex.: "Rattfull blåste 2 promille i Karleby" på nätversionen, så varför inte kalla den för "Kokkolagärningarna"?

Anonym sa...

Otroligt bra förslag, jag understöder samtliga och bilden din på framsidan. Tycker egentligen de sku kuna lägg bilden din dit mesama!

tapZa sa...

Sidu Maria ha hitta hit å! Hej på dig du, hoppas allt väl där i Tuborglandia... Tackar för understödet! Ska börja fixa ihop en lämplig bild av mig på photoshop här...

Anonym sa...

Nej, jag tycker nog att man kunde ha lite mer framåtsträvande visioner också... den kunde heta "Stor-Pedersöre"! Kasvava kunta! ;-)

Anonym sa...

Jojo, jag följer nog med dina skriverier här. Mycket intressant läsning.
Allt är fina fisken här i Tuborglandia. (rätt öl faktist)

tapZa sa...

Pedesibördig kan ju försöka driva fram sitt förslag så ser vi vem som vinner! :-) Hur går det med träningen inför sommarens Iron Nejden för bibbanörden då? Borde ju vara bra träningsfaciliteter där borta...

Anonym sa...

Jo, här övas det regelbundet. De har faktist många fina faciliteter här, men inget som går upp mot Ebba. Har hört rykte om nåt Zombie-pub-crawl här i byn, men vet inte om de klarar av en Iron Nejdare.

tapZa sa...

Ebba är pärlan bland alla restauranger. Så är det!

Anonym sa...

Larsmo Bladet e mitt förslag, eftersom Larsm ligger mitt i "skiten". Siis mellan Jakobstad och Karleby, kan förkortas LB. M. Hassel tyckte man bord skriva mera om yttre rymden på den nya tidning, jag tycker att det är helt OK med rattfyllerinotiserna från Karlebys förorter. Annars var är Honcho Line?

tapZa sa...

Honcho e säkert på na arbetsintervju å Hazzlu e säkert ut å peedar...