14 mars, 2008

Det går bra

Det går bra i Finland idag. Nästan så bra att jag funderar allvarligt på att flytta utomlands. Detta samhälle behöver inte min hjälp just nu, man klarar sig helt bra här utan min insats. Vet inte för hur mångte dagen i streck som tv-nyheterna hade som första nyhet utrikesministerns SMS-lekar. Fyrans nyheter igår kl 23.15 citerade dessutom republikens språkrör numero uuno, d.v.s. Seitsemän päivää. Jepjep, Halle Lujaa och Påsk Haren Krishna! Jag har alltid vetat att det finns massor av idioter här i landet, både vanligt folk och mediafolk, men på något vis så har man väl hoppats på att dom smarta idéerna och gärningarna överväger idioternas påfund. Men när man återkommande ser detta som rikets nyhet nummer ett, så senast då börjar jag söka efter billiga enkelbiljetter till något land som har verkliga problem. Ministern skickar SMS och därför stiger blodtrycket för många medborgare. Hjärtattacken ligger nära till. Undrar hur många som dött i Finland p.g.a. stressen dom tagit på sig i.o.m. denna skandal? Och vad borde man då göra rent konkret? Installera alkolås på ministerns mobil som straff?

2 kommentarer:

när det börjar sa...

Verkliga problem. Som Schweden då antar jag.

tapZa sa...

Schweden är helt klart ett problem för mig...