10 mars, 2008

Med fokus på Mastodonter










Idag är jag inte hemma. Idag är jag HÄR! Fick äran att gästa den eminenta Christian Irjalas blogg, och lämnade förstås ett personligt visitkort efter mig. Hyggligast är väl om man endast skiter i eget bo, men ibland kan det inte hjälpas att andra får lida.

I lördags hade jag dessutom nöjet att bli guidad av Christian på en safari bland alla dessa konstverk. Om inte Julian Schnabel själv är en mastodont, så är hans fotavtryck på Kiasma nog verkligen av sådan kaliber. Magnituden är magnifik, och kvaliteten iögonfallande. Om inte mastodontens schnablar då, så Schnabels Mastodonter, i väldigt positiv bemärkelse.

Foto 1&2, tapZa. Foto 3, Christian Irjala.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Schnablar, grabbar! Jag hade velat vara där. Säg inte att ni drack DrPeppers också?!? :-/

tapZa sa...

Nog hinner du ännu. Simma hit söderut bara. Du har en månad tid på dig! :)

Anonym sa...

Tack för trevligt sällskap på konst safari.

Mina senare studier i storstadsdjungelns nattliv visade att viltbeståndet är rikligt.

Återkommer.

tapZa sa...

Tack själv CH! Intressant att bli guidad av någon som är insatt i saken! Jo, det kan vara ganska djuriskt ibland här i storstaden. Hoppas ni är mer civiliserade där i småstaden! :-)

Anonym sa...

Hmpf.. And why was I not invited???!!!!!!!

Dolly

tapZa sa...

YOU are always invited, dear Dolly!