07 mars, 2008

Tigger du så tigger du stryk!

Nu skall Helsingfors stad skicka en delegation till Rumänien för att försöka reda ut problemet med dom rumänska tiggarna vi haft nöjet att inhysa i snart ett års tid nu. Man är rädda för att dom skall föröka sig exponentiellt när vädret blir varmare igen. Lycka till och Allahu akbar! Ni kan samtidigt ta en avstickare via Afrika och rätta till u-landsproblemet och fast utrota malarian på hemvägen. Jag vill också rädda världen, så om skattebetalarna finansierar så kan också jag resa runt och sprida min glädje, knowhow och varför int mina gener i samma väva.

I inslaget dom visade i tians nyheter igår sa en av tiggartanterna att hon hade fem små barn hemma i Rumänien och att hon ska åka hem så fort hon får skrapat ihop pengar för en flygbiljett. Just så. Hon har lämnat barnen hemma och åkt hit för att tigga ihop för en biljett hem. Logiken är solklar.... NOT! Varje gång jag ser dom sitta där och låtsasdarra får jag lust att sparka till deras pappmugg. Jag blir så arg. Förra veckan såg jag en ung kille som annars såg alltför frisk ut för att göra pengar som tiggare, men han hade som tur hittat en krycka som han haltandes gick runt och väsnades på stenplattorna med.

Vem tror på riktigt att dom åker hem om man ger dom fyrk? HALÅÅÅ!!! Det hela handlar om att utnyttja våra skuldkänslor för att finansiera organiserad brottslighet. Just det, organiserad brottslighet är vad det handlar om! Dom som är fattiga påriktigt har inte råd att resa runt halva världen för att tigga! Tiggarna klär ju förstås ner sig när dom går till jobbet, int kan man ju jobba med fina kläder för då förtjänar man dåligt. Dessutom så går största delen av deras inkomster i "skatt" till någon lyckligt lottad maffiaboss, men det tänker ju inte den givmilde blåögde finnen på... Härom dagen såg en bekant hur ett gäng av dom hade samlats på rökpaus bakom steissin. Det är väldigt organiserat och allt är noga uttänkt. Tigger du så tigger du stryk, iallafall av mig! Har du skuldkänslor eller vill hjälpa så skänk då dina slantar till röda korset eller någon annan vettig organisation, inte maffian!

5 kommentarer:

Anonym sa...

TapZ, jag håller helt med dig. Dock måste jag påpeka att man bör vara lika försiktig me att skänka pengar ti andra föreningar, trots att dom har en snärtigare brand än trasdockorna på gatan. De flesta välgörenhetsorganisationer, inkl. röda korset, har åtskilliga ggr visat sig vara involverade i skandaler där största delen av pengarna hamnar i chefernas fickor. T.ex. skänkte r.k. bara 10 milj. dollar till hjälp efter jordbävningen i San Francisco 1989, trots att de samlat in fem ggr så mycket pengar. Det säkraste antar jag är väl att sätta sig i ett gatuhörn och frysa tills man får ihopskramlat till en biljett till Rumänien, så man kan åka dit och skänka pengarna åt folk utan någon mellanhand. Fast då har man ju satt hela sin inkomst på biljetten, så det blir väl inte så hjälpsamt i alla fall. Man får sätta sig där och fortsätta tigga för att komma hem igen... Äh, vad svårt det här blev, bäst att fråga den där fembarnsmamman hur man ska få det hela att gå ihop.

tapZa sa...

OMG LOLLIPOPS ROLF&RALF och hela köret...

"Jag gav dig just 1€, men kan ja få 50c tibax så ja har råd att åka hem igen..." :-)

Anonym sa...

Jag hatar tiggare!!! Månne de int sku löna sig bättre att skaffa jobb på mäcken än att halta runt i centrum med en inplastad bild av sin sjuka flicka i handen. Stackars stackars dig. Jag kan också komma och sparka på den jävla pappersmuggen :O

tapZa sa...

mysanlover -> Välkommen med i gänget!

Anonym sa...

Aggressivast av alla tiggare är nog röda korset, amnesty och greenpeace......det har dock fugerat hittills att da någonting på bruten utländska á la "No habla fines"

U i .... ja