15 februari, 2008

Om att gräva sin egen grop

Alla är vi bara mänskor, och alla gör vi fel ibland. Vissa mer frekvent än andra men det är sen en annan sak.. Inser man detta så borde man väl fatta att lyssna på dom som inte alltid stryker en medhårs. Om all feedback man noterar är positiv sådan, så kommer det förr eller senare att gå käpprätt åt helvete. Detta just på grund av att ingen är perfekt.

Det är lätt hänt i denna yra värld att man börjar leva i en illusion där det finns två sorters mänskor. Dom som är snälla och på min sida och sen finns dom som är dumma och har avvikande åsikter. Dummisarna vill ju naturligtvis endast förstöra saker för en så varför skulle man lyssna på dom? Uppbyggande kritik existerar inte!

Men hur blir det den dagen man faktiskt gör ett fel, och sin vana trogen får man endast klappar på axeln av sin joojoo-kamrat? Då kan det gå riktigt snett ifall man inte ens är förmögen att fatta att man gjort fel. Hur skall man kunna korrigera sådana misstag man inte är medveten om?

Så snälla ni, dunka mig inte i ryggen, visa mig hellre ett mittfinger i fejset för då vet jag iallafall vad ni tycker!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Nå, nog förtjänar du en och annan ryggdunk också, tapZ! För det här inlägget t ex. *dunk*

Anonym sa...

DU e mäktig Ketola

Anonym sa...

*DUNK DUNK*

men den där bruna tapeten gör då inte dina texter någon rättvisa.

Vill du ha mönster så kolla t ex template "Dots dark" som är mycket fräschare.

tapZa sa...

Haha! Tackar för dunkarna och feedbacken! Tog den första bästa tapeten när ja valde. Hade några minuter tid bara så det blev lite förhastat. Jaja, bortförklaringar... Har ju inget nät hemma mera så måste blogga vad jag hinner på jobbet :-)

Anonym sa...

Va!? Jag tyckte tapeten lade till några välbehövliga år av pondus på påjkvaskernacken, jag! ;-)

Annars kunde du kanske ha intresse av att läsa mitt senaste inlägg + kommentarer. Vinkki.