24 februari, 2008

Listan


-Du är med på listan!
-Jasså?
-Jo. Om nån frågar så är du hans gitarrtekniker.
-Gitarrtekniker?
-Jo, det står så på listan...

Har man inte sitt namn på listan så kommer man inte in, och vem vill inte in när det är show och gratis sprit? Jag har faktiskt aldrig varit gitarrtekniker förr. Trumtekniker var jag en gång och roudare har man väl också varit på pappret. Det som står på listan måst int stämma, men står det inget så har man ingen mission där.

Självklart så händer just det som int får hända en bit in i showen. En sträng går av för rockstjärnan och han frågar ifall det finns någon gitarrtekniker i publiken. Han sneglar på mig och flinar till. Han vet att jag inte är någon riktig tekniker. Jag häver min öl och känner hur kallsvetten tränger på när den elaka Idols-domaren glor på mig och ger mig en blick som säger "Snabba på nu och byt dendär strängen så vi kan fortsätta!". Just när jag håller på att springa ut från stället så dyker det upp en G-sträng. Festen kan fortsätta. Ska aldrig vara gitarrtekniker igen...

Inga kommentarer: