19 februari, 2008

Flytminor och blomsterkataloger

Avsikten med att motionera borde ju bl.a. vara att sänka blodtrycket, eller? Ibland kan det bli helt tvärtom. Nu när jag har återupptagit min gamla simhobby brukar jag färdas en par gånger per vecka till Finlands största, bästa och vackraste simhall. Inte för att jag är den snabbaste i bassängen med min klumpiga egenlärda bröstsimteknik, men härkkas i vääden vad det finns många som bara flyter på där. Sen när dessa flytminor ännu gillar att simma i bredd å snacka kaffibullasnack med varandra så är det ju helt omöjligt att passera dom! Där flyter man på sen bakom dom med näsan fast i deras celluliter. Najs... not! Ibland sparkar dom dessutom till och viftar med armarna, vilket gör det ännu mer farligt ifall man försöker simma förbi dom. Kan man int skaffa en egen bassäng för dessa flytminor där dom sku få härja på helt fritt?

Sen så vill jag samtidigt passa på att tacka er som beställt "hemmets blommor, våren 2008" katalogen hem åt mig i min morsas namn! Alltid trevligt att få sådana kataloger. Kanske dom börjar tillochmed ploppa upp regelbundet nu i min postlåda? Många fina blommor finns det där, man blir ju helt tagen av att bläddra i den. Det är ju ett allmänt känt faktum att min största dröm har alltid varit att få öppna en egen blomsterhandel. Katalogen kan ju dessutom få ren praktisk användning ifall wc-pappret råkar ta slut... Jag är relativt övertygad om att du/ni som ligger bakom detta, också läser min blogg, så därför tänkte jag passa på att tacka för detta! Ska komma ihåg er med en påse hönsdynga nästa gång jag ser er!

5 kommentarer:

Marie sa...

Haha, flytminor!! Jag brukar också önska minröjare till stadens idrottshallar. Själv har jag mest simmat i de mindre simhallarna och där om nånstans proppas banorna ofta igen av idisslande flodhästar som mest ligger still.

tapZa sa...

Jag vägrar att simma på kortare än 50-meters banor. Man hinner int annat än vända annars. Vad dessa flytminor gör på en 50-meters bana har jag ingen aning om. Flodhästar, blåvalar och flytminor. It's a jungle out there...

Anonym sa...

Håller med. Det finns ju en bassäng för de som vill ha massage och annat. Där kan de ju flyta runt. Men kanske de vill lura sig själva med att de verkligen mortionerar. :) Sedan finns de de som hänger i hörnen och spanar... en sort för sig.

tapZa sa...

Jo, jag brukar hänga i hörnen och spana. Lite som Hasselhoff i Baywatch då, men lite annorlunda. Finns de flytminor i Arizona också?

Anonym sa...

De simmar ganska sällan här så det är väl mer landminor än flytminor.