06 juni, 2008

Skitsnack

Varje dag, påväg till och från jobbet, cyklar jag förbi ett gäng Kanadagäss. Dessa underbara fåglar har förökat sig exponentiellt dom senate åren, och till allas vår glädje så ser tillväxten inte ut att avta dom närmaste 500 åren. Gässen har redan fått ungar, och dessa söta burrhuvuden gör sitt bästa i att hänga med föräldrarna på Drumsös trimmade gräsmattor. Tänkt om man skulle få ha en sådan söt unge som husdjur. Tänk om!

En fullvuxen Kanadagås är ju i samma kaliber som en övergödd lågstadieelev, och skitlortarna dom lämnar efter sig är stora som HK:s bleu. Arroganta jävlar som tror att dom äger hela holmen och får tvinna på hur dom vill på cykelvägen, och helt nonchalera alla gällande trafikregler och förordningar. Dessutom så förstår jag inget av vad kreaturen skväker om, och jag tror bestämt att dom snackar skit om mig. Vad annars sku dom snacka om? Jag ser på era blickar vad ni tycker om mig, tro int att jag int vet!

En vacker dag så ska jag mata i er er egen guano! När domedagen är här, ska ni få känna hur trevligt det är att bli utsatt för ert illaluktande exkrement. På den sista dagen ska ni Belsebubs avbilder sannerligen få er dom och ert straff! Dessa infernaliska kreatur kommer jag inte att tolerera mycket längre, och slutet är nära mina vänner... Någon måste ta lagen i egna händer, antingen då lagen eller skiten. Vad väljer du? Shit happens - way too much!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ett gäng kanadagäss huserar på vår sommarstugas gräsmatta. Ibland får man undra på om det är fåglar eller grannarna som skitit rätt framför trappan.

Lady of the Lake sa...

Ta med dig köttbulten ut och möra gåsbiffen ordentligt när du ändå håller på. Först huvudet, of course, och sen fortsätter du neråt. Fyll frysen och du har birdy så det räcker för både jul och tanksgiving. Smakar ungefär som bulla, men så är de väl också uppfödda på det... ;-)

tapZa sa...

Kan man döda kanadagäss med dynamit?

Lady of the Lake sa...

Javisst. Gåsleverpaté, tror jag att det kallas då. ;-)

tapZa sa...

Där har jag program för helgen... spränga upp några Kanadagäss.

Ifall nån frågar vart gässen tog vägen så säger jag att dom bara flög iväg liksom, åt olika håll...