25 juni, 2008

Madonnan

Som kanske någon vet så spenderar jag typ halva sommaren på en främmande ort. Detta är ingen semesterresa direkt, så man hinner int göra så mycket annat än jobba (och golfa) här. Alltid när jag kommer till ett nytt ställe så brukar jag intervjua dom lokala och fråga vad det lönar sig att göra just där. Vad är bra matställen osv... När jag anlände hit så fråga jag gubbarna på fabriken vart det lönar sig gå på fritiden här. En av gubbarna sa att "Du ska gå till Madonna, det är ett bra ställe". Alla andra skratta, men jag visst ju förstås int vad det handlade om.

Härom kvällen när ja var ut och gå på stan så gick jag förbi Madonna, och då förstod jag varför gubbarna hade skrattat. "Erotic Bar Madonna" blinkade det med rött i gatuhörnet. Stället är strategiskt placerat så att man faktiskt kan gå där förbi i misstag eller bara påväg nån annanstans. Alltså om man sku råka stöta på grannen just utanför stället, så kan man påstå att man är påväg till R-kiosken...



Jag går INT in till stället utan fortsätter min färd i Kouvolas kväll. När jag kommer bakom hörnet till Madonna så ser jag en av dom anställda Madonnorna som står vid vad som tydligen är bakdörren till stället och röker. Madonnan jobbar int som bartender där ser jag direkt av utstyrseln, utan är en av dom som kanske inte i tiden var tillräckligt bra för att nå framgång med att gymnastisera kring en horisontell stång, och gymnastiserar nuförtiden kring en vertikal stång. Hon märker mig inte förrän jag går förbi henne, och då hoppar hon till och drar snabbt fast badrocken som hänger öppen över hennes 'arbetskläder'.

Nu undrar jag varför? Varför hoppar man till om någon råkar se en halvnaken om just detta är vad man proffessionellt sysslar med? Just i den situationen så verkade hennes reaktion helt som normalt beteende, men vid närmare eftertanke så är det ju allt annat. Eller så glömde hon kanske själv vad hon jobbade med just i den stunden när hon hade tobakspaus. Kanske hon drömde om att vara något annat, men hoppade till när hon märkte hur det stod till egentligen. Kanske det var inte mig hon blev rädd för...

2 kommentarer:

Anonym sa...

hahahahah:)he va ju en kul story!!JoNaS

tapZa sa...

=8O