29 maj, 2008

Halmhatten

Kan man gå med en halmhatt på stan? Helt på allvar alltså? Är det int liksom ett skämt? I lördags när jag åkte pendeltåg i Stockholm så var det inte en enda svensk i min vagn. I följande vagn satt en svensk, som hade halmhatt på sig. Där satt han, den blonda mannen i 40-årsåldern, och såg väldigt nyfiken ut för det hände en massa saker i min vagn. Jag var nog dock helt oskyldig till denna action. Mittiallt ser hur mannen med halmhatten sträcker på nacken för att se hur en tonårstjej ålar fram på hatthyllan ovanför mig. Jag har svårt att hålla mig för skratt, hela situationen verkade så absurd.

Sen till något helt annat. Om ni vill göra business så har jag en lysande idé! Härom dagen så sku ja handla toalettpapper och märkte igen en gång hur wc-pappret är mycket dyrare än hushållspappret, fast vi snackar om samma mängd papper. Köp en fintandad såg från en järnaffär och investera hela din egendom i hushållspapper. Sen sågar du itu alla hushållspapperrullar, säljer dom som wc-papper, och vips, är du en miljonär, typ , liksom...

Vem kommer annars ihåg Linus?

8 kommentarer:

Anonym sa...

I remember! Linus på linjen. He va grejer he.

tapZa sa...

Nehee'e! Tu e nog så ung tu så du kan int koma ihåg na toki! :-)

Anonym sa...

Hörde att du sku ordna grillfest imorro (lördag). Kanske jag kommer dit å äter upp makkarna om det e så ;)


//Zunk

tapZa sa...

Heheh... Zunk å makkarna... sååjahh!

Anonym sa...

Vi konstatera ju he, ja börjar bli gamal! Kanski ja fick si reprisan på tv :)

Anonym sa...

Ingen aktivitet på din blogg idag, vad fan ska jag nu läsa med kaffet här på jobbet? ;)

//Zunk

Unknown sa...

Hehe, La Linea - legadarisk! Blew ju så jävla glad av att se på Linus (fast dagens golfrunda blew awbokad...) http://en.wikipedia.org/wiki/La_Linea_(TV_series)

Unknown sa...

Legadarisk - lol :) Saktat naamat...