02 februari, 2009

Skrotpumpar-Nisse

Nu har jag åter igen inlett min årliga vårträning på gymmet. Handla ett halvårs kort förra veckan och körde igång träningen på allvar i helgen. Gympass både på lördan och söndan, och imorse kunde jag nästan inte ta mig upp ur sängen. Ryggen är så sjuk att ja går helt krokig. Så ska det vara, no pain - no gain! Tänkte här dela med mig lite av mina träningserfarenheter till er som inte är lika insatta.

Jag har ingen aning om hur kvinnor borde träna, dom har ju helt sina egna manicker, så därför kan jag inte ge kvinnor andra råd än att hålla sig borta från apparatur där män tränar. Finns inget mera irriterande när någon särring tränar med minimivikter och tar hela dagen tid på sig på någon apparat där jag vill träna. Poängterar man detta så får dom bara i nerverna, och det tar ännu längre innan dom släpar sina celluliter bort därifrån.

Egentligen så finns det bara två saker man måst träna som man: bänkpress och biceps. Mellan varven kan man träna lite magmuskler också, men allt annat är menat för kvinnor eller barn. Med sitt bänkpressresultat imponerar man på andra grabbar, och med bicepsen imponerar man på brudarna. Magmusklerna är int så viktiga, för en riktig man har nog sixpack mitt på torson, men den syns bara int.

Undvik all sorts uppvärmning och/eller stretching. Det är heltenkelt för fjolligt och du kommer bara att bli utskrattad och hånad om du sysslar med sånt. Ladda på maxvikterna direkt och pumpa järnet så att blodkärlen spricker i tinningen. Om du vill bli respekterad så ska du dessutom berätta högljutt om t.ex. hur mycket du pumpade innan du skadade din axel. Försök se förbannad ut hela tiden.

Inga kommentarer: