23 februari, 2009

Saker jag inte förstår mig på: Del I - Tatueringar

En stor del av mina bekanta har stauerat ett exempel med minst en tatuering. Jag brukar aldrig ifrågasätta enskilda personers val att beklä sig med grafitti, men sådär på ett allmänt plan så kan jag inte förstå detta. "Små diskreta tatueringar kan vara riktigt snygga", Nä, det kan dom inte! Jag förstår att folk som suttit i fängelse halva livet eller dom som jobbat till sjöss skaffat sig klotter på kroppen, men att "normalt" folk vill ha sånt skräp går över mitt begränsade förstånd.

Många har tydligen också ett behov av att flagga med dessa missformade tribaler när dom väl skaffat sådana. Måst man klä sig allmänt töntigt bara för att få visat upp sin tatuering? Jag vill int se varken ditt tuffa "konstverk" övanför svanskotan eller dina celluliter nedanför, tack! Trendgrejer överlag är löjliga, och till min stora förargelse så tycks denna trend aldrig gå över. För att få slut på trenden så borde jag kanske skaffa mig en tatuering mellan tårna. Sen så ska jag aldrig tvätta fötterna och så ska jag gå och spräta med tårna så alla får ta del av härligheten. "Titta vilket roligt citat på latin jag har mellan mina tår!!"

11 kommentarer:

Anonym sa...

Nu du din gnällspik tänkte jag ge dig svar på tal! :-) Ibland, men bara ibland kan det även för oss vanliga slamkrypare som inte är sjömän eller gangsters råka sig så, att de avtryck som livet lämnat kräver en symbolisk handling för att markera övergången från det förflutna till framtiden. Jag har själv en sådan tatuering och den sitter så att jag själv ser den när helst jag vill men så att den knappast behöver bekymra någon annan. Människor behöver ritualer. Så är det bara. Man kan också gå i kyrkan. Eller helgsupa. Eller tvångsmässigt se på hockeymatcher eller formula. Eller både och eller alltsammans. Med eller utan tatuering. ;-)

tapZa sa...

Haha! Tack för det svaret! :-) Nu tar jag inte ställning i varför du eller någon annan enskild person har tatuerat sig, det vet bara dom, men jag vågar ändå påstå att för största delen gäller det bara att "show-off".

Man vill visa sin tatuering åt andra och man vill gärna ha feedback och frågor. Sen så får man berätta någon 'spännande' historia om hur man hade xx++ årskris, for på semester till Teneriffa med grannens kusin, och bestämde sig för att skaffa just den tatueringen. Wow!

Kom just från gymmet och det är alltid packat med show-off typer. Ofta män, som klär sig i armlösa skrjortor så att säkert hela deras tatuering ska synas när dom pumpar biceps framför speglarna. Sku ja vara helt säker på att ja int sku få på käft så sku ja skratta åt dom. ;-)

Lady of the Lake sa...

Nåjoo, och en överdrivet upp-pumpad muskelmassa är knappast mindre fåfängt i sig än de eventuella tatueringar som är tänkta att utgöra kronan på verket.

Tjolahopp! Ha en trevlig fortsättning på veckan, och eländes elände - nu var vi ju trots allt allför eniga för en ordentlig dispyt! ;-)

Lady of the Lake sa...

... aka LAKA, för er som inte fattat. Konsekvent is my middlename, och jag använder det alltför sällan. :-D

tapZa sa...

För att det ska bli en dispyt med mig så måst den andra parten ha fel! ;-)

Anonym sa...

Men vad är det här för gnäll tapZa?! Du låter nästan som en konservativ pastor i Jehovas Vittnen :)

Annars håller jag med Laka :)

Lady of the Lake sa...

Vi smygtatuerar honom någon gång, Tomas. Jag kan redan föreställa mig ett antal olika motiv som kunde sitta fint både här och där... ;-)

tapZa sa...

På tal om Jehovas så var dom å ringde på hos grannen idag igen när jag rusa ut för att spela hockey. Två damer åter en gång, men inte lika unga som dom senast.

Undrar vad dom har för syn på tatuerigar? :)

Anonym sa...

Tapsa din mask roso:) Du gnällder som ogräset på juhanis gräsmattu som ploppar upp på sommarn. Instämmer helt me Laka!!! Ja undrar om ha e lika skickli som HH på tavastg.13? Iallf. tycker jag att det är än personlig sak me tattoeringar. Hälften som bruk komma till me angående hadi grejn, veit int va di vill ha...tå bruk ja int klott na hellder! Get one, & you want another!

Anonym sa...

ps. Vem e gudinnan of the lake? Wauh, single?

Lady of the Lake sa...

*skrattar nästan på mig*