28 november, 2008

Fredag



Vilken lysande rubrik! Har suttit nu i snart två veckor och försökt fundera på något att skriva om, och när man äntligen inte kommer på något utan bara börjar skriva så får det heta fredag då. Lite som i Robinson, men helt annorlunda. Jag lovar att detta inte kommer att bli en robinsonad el. dyl. Detta inlägg kommer att handla om helt random saker. Saker som ni säkert inte bryr er om. Saker som jag inte bryr mig om. Saker jag skriver ner bara för att alternativet är att utföra något vettigt arbete.

Jag behöver ett midjefodral för telefonen. Ni vet, en sån som ser för j*vlig ut och som man fäster i bältet. Dom är pop i min bransch, och för att smälta in i gubbgänget så måste jag också ha en. Snälla julgubb, snälla... Sen ska jag ha världens mest irriterande rington i min mobil, typ "bjällerklang". Fast jag har mitt fodral för mobilen så glömmer jag telefonen ändå alltid på bordet och låter den ringa där så att alla säkert får höra min trevliga rington. Jag vill ha mera kaverin och detta är en bra metod att skaffa dom.

Förra veckan flyttade vi här på jobbet en våning upp. Från mitt nuvarande rum ser man ganska öppet ut i aulan. Detta betyder att folk från aulan också ser mig väldigt tydligt. Först började jag med taktiken att klicka upp någon Excel-tabell som ser viktigt ut, så att folk sku få bilden av att jag faktiskt gör något här. Ganska snabbt så märkte jag att detta är ganska arbetssamt, så jag tog istället en "Print Screen" på tabellen och satte den som bakgrundsbild på min dator. Nu behöver jag inte öppna extra fönster som skulle tära på min dators kapacitet.

Två mornar har det nu hänt att en kines suttit bredvid mig i bussen påväg till jobbet. Eller vad vet jag om dom varit kineser, men asiater iallafall, och vid Nokia har dom hoppat av. Vad som varit utmärkande för bägge kineserna är att dom släppt väldigt illaluktande smygfisar under hela bussresan. Trevligt att sitta där inklämd vid fönstret som i en gaskammare. Jag är ingen morgonmänniska, och det blir inte liksom bättre av sånt här. Nästa gång det händer drar jag vapen. Jag lovar!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men fan va smart! Printscreen av exceltabellen! Respect.
Du får börja peta näsan och smeta det på sätet framför (eller varför inte på asiaten bredvid dig). Det borde ju få fisaren att smyga iväg till en annan plats.

tapZa sa...

Jag kör med granater istället. Drar man fram en handgranat i bussen så blir det ganska tomt runt en. Jag lovar... BOMBSÄKERT!