17 november, 2008

Reflektioner från en dypöl

Just nu känns det som om jag har inget att skriva om. Därför ska jag försöka skriva just om det, dvs inget. Saker som varken är roliga, vettiga eller ens lite intressanta. Ni får skylla er själva som läser skiten, det är er egen tid ni kastar bort. Tid som är pengar, och pengar drabbas kraftigt av inflation. Därför är det ju billigare att slösa tid imorron än idag på ovettiga saker. Nu kan ni alltså med gott samvete även i fortsättningen kasta bort er dyrbara tid på onödigheter, därför att för varje dag så sparar ni pengar jämfört med igår. Du som läser detta är ett ekonomiskt geni!

Denna morgon kände jag mig såpass lat och allmänt trög att jag tog bussen istället för cykeln till jobbet trots att vädret var på topp. Bakom mig i bussen satt två utländska tjejer, och eftersom jag inte hade något bättre för mig så lyssnade jag på deras diskussion. Den ena var från England och den andra från Holland. Dom hade tydligen varit här i somras i några veckors tid och återvände nu hit igen. Bägge tjejerna var överens om att Finland var världens bästa land, typ, och att dom skulle kunna tänka sig att flytta hit och bo här resten av livet.

Ett av argumenten för att Finland var så bra var att här slåss int folk när dom blir i fyllan. Man blir bara lite melankolisk, men inte alls aggressiv och så. Sen så tyckte dom att folk är så vänliga här i Helsingfors, och dom gilla även vädret här. Jovisst, idag råka det vara solsken, en dag på miljonen. "Det sku även vara kul att komma hit till Helsingfors i februari när dom har mycket snö här..." You wish! Jag var redan påväg att vända mig om och säga min åsikt om saken, men jag backa ur. Låt dom leva i sin tro om att gräset är grönare på andra sidan. Hähä! Ska bli kul att se deras miner sen när dom märker hur det egentligen står till!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hoho, man undrar ju var de egentligen bott i somras! :D I nån frikyrklig by i norra Finland?

Anonym sa...

Var dom från Holland så var dom väl höga på gräs, därav illusionerna.

Ha, ha... va rolig jag är, ungefär lika rolig som vädret just nu, som är långt ifrån sol :)

Anonym sa...

Noterade att du kommenterat på byfånens blogg.
Helt kort, Peter A har bloggat i knappa 2 år, och under dessa år har han ljugit om namngivna personer som han överhuvudtaget inte träffat personligen. Han har idiotförklarat folk, uppmanat dom söka psykvård etc.
Alla förolämpande ord han kunde använde han på bloggen. Toppen på hans bloggande för någon vecka sedan gjorde att han fick en massa kommentarer där han beslogs med lögner och fick en massa frågor om sina göranden och påståenden. Frågor som han antagligen inte kunde besvara...
Han klagade hos bloggägaren att han blev "trakasserad" och fick en speciell funktion so gjorde att han kunde utestänga valda kommentatorer att kommentera. Den store starke centerpotentaten som nog kunde dela ut rallarsvingar, däckade för några kommentatorer och måste få hjälp för att kunna mota dem igrinden. Han har också kommenterat och "berömt" sig själv under ett flertal pseudonymer, men hade oturen att bli avslöjad...
Hans sista tilltag, där han troligen förtalade en död person,
gjorde att bloggens ägare stängde PA:s blogg.
Jag känner personligen "byfånen" och vet att det som PA skrivit om honom är lögn.
Hälsa "treske"
bege

tapZa sa...

mysan: Ja man kan undra...

Tomas: Ja tror int dom var höga fast man på basis av juttuna kanske skulle kunna tro så :-)

bege: Tack för klarläggandet! Ni börjar vara snart hela familjen som mina kommentatorer här ;-)