16 mars, 2009

Saker jag inte förstår mig på: Del IV - Mänskor som int förstår sig på mig

Det finns en hel del mänskor som int förstår sig på mig. Väldigt få vågar/ids säga detta offentligt, så det exakta antalet är svårt att uppskatta. En kvalificerad gissning från min sida är 23%. Denna uppskattning baserar sig på ingenting, men vill man vara trovärdig så måst man presentera siffror. Jag vet int om jag vill vara trovärdig, men jag gillar siffror. Ibland har jag också svårt att förstå mig på mig själv. 79. Jag förstår int varför. Och det är just problemet. Eller är det? 8.

Saker man int förstår sig på kan man int förstå sig på liksom. Därför kan man int resonera sig fram till hur någon int fattar om man int fattar hur dom int fattar liksom. Fattas bara att dom börjar joma om saken. Då vet man int alls vad det handlar om. Men jag inser iallafall att jag int fattar, men det förstår kanske int alla. Nå kanske ni förstår min poäng? Eller så int. Fanns det en poäng överhuvudtaget? Var det meningen att det inte skulle vara nån mening?

Kan man hitta en mening i det meningslösa? Meningslösa lösa meningar. Bokstav efter bokstav, ord efter ord. 362. Och ibland siffror. Lösryckta siffror som stöd för påståenden som inte existerar. 2875. Mening efter mening och stycke efter stycke, som totalt saknar mening. Hur kan man fatta sånt man int fattar? Fattar ni? Jag är skeptisk och tar en tékopp. Té är något jag förstår mig på. My cup of tea, liksom.

5 kommentarer:

Anonym sa...

jag ser framför mig:
1. tapZa som står på Södergranscenen vid Helsingfors bokmässa
2. tapZa läser sitt blogginlägg som dikt
3. applåder
4. succé

Anonym sa...

jag fick en vision till:
1. tapZas samlade verk eller värk över saker han inte förstår sig på.
2. hårdpärm
3. som smör i solsken

Anonym sa...

Håller med, sannerligen mycket vacker prosa - poetiskt vacker!

tapZa sa...

Oj. Jag blev liksom helt ..... ööh ... stum av era kommentarer!

Jag var på mitt livs första poesikkväll i höstas. Egentligen var det jazz & poesikväll, och jag for dit för jazzens skull, men till min stora förvåning fick jag faktiskt ut en hel del av poesin också. Efter evenemanget efterlyste jag i bordssällskapet mer "provokativ poesi". Vet int om det finns redan, helt säkert, men hade tänkt skriva sånt själv när ja orkar. (kanske) Sådant man kan läsa åt folk när man riktigt vill jävlas med dom. Typ i grillkön kl 5 en lördagsmorgon.

Typ: "Du vet. Eller vet du? Din mor - en slyna. Den slyna - som din mor är. Ett avskum. Så också du ett avskum. Ful - dessutom. Ful - precis som din mor..."

Loser sa...

Hahaha! Provokativ diktning! Vilket fint exempel