09 december, 2008

Sjukdomsblogg


Idag vill jag att ni ska tycka synd om mig. Får jag int som jag vill så blir jag ofta arg och elak. Därför tänkte jag dela med mig av något som är väldigt personligt, och som kanske går över gränsen för vad ni egentligen vill veta. Eftersom jag int kan veta vad ni int vill veta så bryr jag mig heltenkelt inte. Jag skall skriva om sjukdomar, krämpor och annat äckligt. Nu kan ni, när ni sedan ser mig ute på stan, komma fram till mig och visa att ni bryr er genom att fråga hur jag har det med hälsan. Om ni är empatiska mot mig så kanske jag inte är elak mot er. Lär er att leva i harmoni med mig så får ni ett bättre liv. Tänk på det ni!

Kapitel ett. Veneriska sjukdomar.
Såvitt jag vet så lider jag inte av några allvarligare veneriska sjukdomar för tillfället. Det här är väl lite som med malarian, om man inte vistas i tropiska sumpmarker, utan endast i arktiskt klimat, så är risken för att man får malaria ungefär noll. Och inte har jag fått malaria heller, om någon undrar, fast jag reste runt i Indien helt oskyddad mot såna grejer. Ibland har jag dock funderat på att gå och testa mig för veneriska sjukdomar bara för att få det svart på vitt. Det hände sig nämligen en gång på krogen att en tjej fråga om jag testat mig, och eftersom jag gav ett uppriktigt svar så var hon inte längre intresserad.

Kapitel två. Dålig hygien
Jag känner mig lite småsjabbig för tillfället. Orka inte duscha i morn, för jag är väldigt morgontrött, så därför känner jag mig aningen ofräsch. Men det gör ingenting, för jag känner mig också väldigt asocial just idag, så planerar int direkt att hångla med någon i bussen hem från jobbet. Dessutom så kan man kamouflera svettlukten om man sprayar rikligt med parfym på övrekroppen och smörjer fötterna med tigerbalsam. Om man vill vara riktigt säker på att ingen kommer för nära en så kan man se extra arg ut dessutom. Genom att duscha mindre så sparar man int bara tid, utan dessutom vatten och räddar samtidigt världen.

Kapitel tre. Förkylning
Jag är egentligen aldrig förkyld. Officiellt så kan jag vara det ibland, men det beror bara på att jag int orkar ta mig till jobbet. Varför skulle jag som aldrig är förkyld inte få ta ut sjukledigt? Det är ju rena orättvisan att man ska belönas av systemet om man skaffar sig dåliga gener och lever ett ohälsosamt liv! Ibland så känner man bara för att kolla fem ninjafilmer på raken, och då tycker jag det är helt okej att ta en par fem dagar sjukledigt. Alla moraltanter som tycker jag gör fel kan kröka ett rör och kolla sig i röret.

Kapitel fyra. Bestående men
Våren 2001 fick jag efter en incident en ganska allvarlig fraktura i högra vristen. Eftersom själva leden skadades ordentligt så värker vristen lite då och då, speciellt efter t.ex. avverkat innebandypass eller någon annan sport där det är snabba vändningar som gäller. När ett lågtryck börjar göra sig gällande, känner jag ofta av det i vristen. Fråga mig bara om ni vill veta vad det blir för väder imorron. Meteorologerna och andra spåkärringar kör med kvalificerade gissningar - Jag vet!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Det här tyckt jag var ett väldigt intressant inlägg... Tänkt ba säg He!!

Martin sa...

Då ska jag passa på att fråga din spåvrist om det blir en vit jul i år.

Marie sa...

Kan du leverera sjörapporten via din vrist också? Vi har lite problem att få in den i tid ibland, så om vi kunde ringa dig och konsultera foten skulle det säkert gå smidigare.

tapZa sa...

Bibbanerden har talat. Amen! :-)

Det blir faktiskt en vit jul i år i hela landet, förutom Åbolands skärgård och Åland. Helsingfors -3 grader och Vasa -9 dagstid. Kallare på natten.

Om du ringer mig, Marie så kan jag nog leverera sjörapporten för radion också, jovisst. Men isåfall vill jag nog ha credits och royalties eller va de nu heter då man snackar sjörapporter.

mysanlover sa...

Man skall alltid fundera när det LÖNS att duscha! Skall jag träna och bli smutsig imorgon kanske det löns att vänta? Skall jag träffa nån "viktig" idag kanske jag ändå måste duscha.. Ja, vi är nog riktiga miljökämpar du och jag. Det skall folk veta när jag går till biblioteket med fettigt hår och mjukiskläder. Det är insidan som räknas!

tapZa sa...

Bättre sent än aldrig, kan man väl säga im duschandet.