10 december, 2008

Sjukdomsblogg II

Kapitel fem. Hudproblem
Nu har jag duschat, så är int alls svettig & schmutzig och sånt längre. Men plötsligt märker man då igen hur torr hud man har när hela fettlagret lösts bort. Visserligen kunde man använda fuktighetskräm, men jag tycker det skulle se aningen suspekt ut om jag sku börja smörja in mig här på kontoret. Förr i tiden som fjortis var det finnarna som störde en, nu är det den torra hyn som irriterar. Kanske man ändå borde duscha mer sällan. Svettstanken stör ju mest andra, så det är int min sak.

Kapitel sex. Dålig hörsel
Jag har haft problem med hörseln här på senare tid. Ibland kan det visserligen vara bara bra om man rör sig med folk som har väldigt dåliga juttun. Kanske det är åldern, hann jag redan tänka, men i förrgår märkte jag varför. Jag hade heltenkelt glömt att tvätta öronen med tops under en ganska lång tid, så dom var überfyllda med vax. "Wax on - wax off"; Alltid lika kul att hitta en massa vax i öronen, ungefär som att hitta en gigantisk kråka i näsan. Sådant borde man få belöning för. Det är nåt att skryta över de!

Kapitel sju. Snuva
Detta kapitel tangerar ju delvis "kapitel tre, förklylning", men eftersom man kan ha snuva, t.ex. efter en stark chilimåltid, fast man int är förkyld så förtjänar detta ett eget spaltutrymme. Folk brukar ju säga prosit! eller Gesundheit! och sånt när man nyser, så därför tycker jag man även kunde hitta på nåt att säga när nån gräver fram en rekordstor kråka ur näsan. Varför int Fridens! eller Härkkas!? Det är ju int direkt varje dag sånt händer, så därför borde folk uppmuntras till att vara mer ivriga med att ge komplimanger!

Kapitel åtta. Högt blodtryck & rubbat psyke
Dessa två saker korrelerar såpass starkt med varandra att dom faller oundvikligen under samma kapitel. Bägge orsakas i huvudsak av amöban "Idiotus Homo Sapiensis Maximus". Det enda botemedlet mot dessa fatala åkommor är läkemedlet Spiritus Fortis i varierande doser, frekvent inmundigat, och helst gratis. Min arbetsgivare, som är känd för att vara bra på att optimera synergieffekter, ordnar därför ett behandlingstillfälle till min förmån inkommande fredag. Biverkningar kan uppkomma nattetid några timmar senare i form av emotionella telefonsamtal, eller efter circus nio månvarfv i form av jungfrufödslar. För att undvika Armageddon, ni som vet att jag har ert nummer - för Allahs skull, stäng av telefonen!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Bästa Tapani,

Som ställföreträdande representant för Dr House i Skandinavien (och Bosund under högsäsong) så gläder det mig att kunna ge dig några goda råd. Dessa baserar sig inte alls på hokus pokus och lurendrejeri- som Du kanske har fått höra på ett eller annat vis-utan på forskningsresultat från djupgående studier på en veterinäranstalt i Kållby 1954.

Angående torr hy, så finns det studier som pekar på en stark koppling till en överdriven konsumtion av så kallad Thailändsk korvsallad. Två aktiva komponenter har kunnat verifieras. Fisksås innehåller rikligt med antioxidanter som, vid överdriven konsumtion, leder till nervositet och hudavfall. Likaså har det bevisats att Koriander inte bara luktar gammal frass, utan även dödar hudceller.

Vax i öronen uppfattas däremot, felaktigt måste jag påpeka, som en följd av dålig hygien. Sanningen är att långvarigt lyssnande av smörig musik kan ge upphov till vaxproppar i öronen. Många patienter har som en direkt följd av ett överdrivet lyssnande till Tapani Kansa, Meatloaf et.c drabbats av kronisk tondövhet. I dagens läge finns inget godkänt botemedel för den kroniska formen även om måttligt goda resultat har uppnåtts efter en 2 månaders kur på Karelsk dödsmetal

mysanlover sa...

Alla riktiga karar använder bodylotion med doft av lavendel.

Kan rekommendera dig beta-blockare - de reducerar kraftigt prestationsförmågan och omöjliggör alltså sporter såsom innebandy och liknande. Detta gör att vristen inte heller blir sjuk.
Vid anfall av idiotus maximus har blockarna en lugnande verkan och förhindrar uppkomsten av högt blodtryck. De inhiberar också darrningar, så du ser lugn och säker ut när du presenterar dina nya idéer för chefen.
Vid tillfällen då du blir tillfrågad om veneriska sjukdomar kan du alltid stoltsera med att du äter beta-blockare, och vem skulle kunna neka en hjärtsjuk stackare sjukledigt?

tapZa sa...

Tack du wannabe-Dr House! Detta var säkert den bästa och mest utförliga kommentaren jag någonsin fått! TACK!

mysan: In har du möjligtvis pluggat beta-blockerare dom senaste dagarna när det tycks vara så på hjärnan? :-)
Kanske man sku testa på det, vad har man liksom att förlora? ;-)