02 oktober, 2008

Om att träffa bloggare och flugor

Nu har jag varit på mitt livs första bloggträff! Själva träffen var så hemlig och exklusiv att ingen var dit inbjuden, men ändå så dök några envisa bloggare upp dit. Känner du dig träffad? Om inte så får du skylla dig själv, det händer bara 'once in a lifetime' att jag åker på bloggträff, och nu är den enda gången avverkad. Den starkaste minnesbilden jag har från denna träff är nog hårkreppandet, både rent konkret, och i formen av oönskade associationer. "Hjärnan är som internet - när skiten engång är där, är det svårt att få bort det". Håret, som dessutom inte hade något med bloggande att göra, stal showen kan man väl gott påstå.

Imorron åker jag till Indien. Där kommer jag i en par veckors tid att joddla som en riktig Indian ridandes på en helig ko. Sen har jag också planerat att jaga tigrar och elefanter, och om jag inte hittar dom i naturen så får jag nöja mig med en djurpark. Dom är vackra och underbara djur, ja!, men tyvärr måste dom dö. Det är Allahs vilja! Ser verkligen fram emot att njuta av en blodig biff och gott rött vin. Hem har jag tänkt ta med mig så litet exotiska sjukdomar som möjligt. "Pizza Salmonella - indeed something fishy..." Har redan börjat på min immodiumkur, och om någon av er är avundsjuk så kan jag bara konstatera att "I don't give a shit!"

Nuförtiden talas det så mycket om att om man åker med flygplan så bidrar man till klimatförändringen. Eftersom själva globala uppvärmningen sker alltför långsamt, anser jag att det effektivaste sättet är att själv byta klimat. Detta gör man enklast också just med ett flygplan. Nu slår jag alltså två flugor i en smäll, eller kanske 40 när man talar om Indien, men anyway... Jag både bidrar till klimatförändringen och byter samtidigt klimat, för kan någon på allvar påstå när man tittar ut en dag som denna, att man trivs med vädret? Under tiden jag är på resa kan ni ju fast göra något nyttigt och klicka på reklamen på denna sida. Bumtsibum suckers!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag VISSTE det!!! Vi blev för mycket för dig, tapZ! Men att du skulle känna dig tvungen att fly landet...

;-)

Tack för senast och creppa lugnt!

när det börjar sa...

Jag slår vad om att Indien är regnigare än Finland just nu. Bara så du vet.

tapZa sa...

Anni: Nå jag flyr bara landet sådär tillfälligt :)

ndb: Indien är ett stort land... Vad slår du vad om? En kall öl, eller en panadol, eller båda?

Anonym sa...

Jag missade kreppandet den här gången men varit med mången gång förut.. so I know what youre talking about! :) Ha det så skönt på resan nu och glöm inte att ta hem nån trevlig souvenir till mig.
PUSS!

tapZa sa...

Tacktack! Trevlig souvernir? Undrar va de nu kan vara... E så ifrån mig av pussen att ja blev helt stum...