14 januari, 2009

Sexchockad

Ibland är det roligt att läsa när tidningar hittar på nya ord. Aftonbladet skriver om en man som blivit sexchockad. Kan man annat än dra på munnen åt rubriken "Patient sexchockad på sjukhus i Karlstad" ? Ja, man har ju hört om elchockar och insulinchockar, vem vad är en sexchock? Min första tanke är att detdär låter som något man borde prova på. En trevlig överraskning, dvs en sexchock.

När man läser artikeln så förstår man vad det handlar om. Han har alltså vaknat upp på sjukhuset av att en annan patient haft sex i sängen bredvid. Sånt är ju naturligtvis helt oacceptabelt! Om en får ska alla få, så måste det vara i jämställdhetens Sverige! Det chockerande var alltså inte att han blev utsatt för sexuella undergrepp, utan att han INTE blev det. Visst skulle jag också bli förbannad om kaveri får men int jag.

Därför tycker jag att det borde stiftas en ny lag som säger att om en får så får alla, annars får ingen alls. Jag tycker detta sku vara en bra lag. Staten vet ju som bekant vad som är bäst för den enskilda individen, och förstår inte vissa individer sitt eget bästa så bör man ingripa i detta. Imorron ska ja ta sjukledigt pga "sexchock". Om tillräckligt många tar sjukledigt med den orsaken så kan vi få igenom mitt lagförslag! Jag vet nog vad ni sysslar med där i grannen... Väggarna är inte så tjocka som ni tror... Orättvist, och framförallt chockerande!

5 kommentarer:

Marie sa...

Sexchock är nästan lika bra ord som spritfest. Men bara nästan.

Anonym sa...

Tänk att du läser Aftonbladet! Det finns bättre tidningar att läsa om du vill hålla koll på Sverige. Tex Expressen.

Exempel på bra ord- "fittstim" Ett ord Stig Malm uppfann då han ville beskriva ordet taskmört.

tapZa sa...

Marie: Men tänk om man blir sexchockad på en spritfest!!! De vore väl något? Fast vid närmare eftertanke så har jag faktiskt... nää, de e nog preskriberat. :-)

Anonym: Jag läser faktiskt väldigt sällan kvällstidningar. Helt på riktigt asså. Ska nog vara i brist på väldigt mycket bättre. Idag hade jag faktiskt enormt tråkigt på jobbet. Alternativet var att försöka sälja mig själv till Ryssland för ett år eller två, så råkade jag surfa in där. På sant asså :-)

mysanlover sa...

Sexchock låter faktiskt mer trevligt än tråkigt.

Först trodde jag att han skulle blivit chockad på så sätt att han vaknade upp och märkte att han hade sex med en okänd person. Men icke. Var nog faktiskt synd om honom.

Tänk bara på hur synd det är om MIG när min kämppis har besök av sin pojkvän! Rena rama tragedin.

tapZa sa...

Det är verkligen synd om dig mysan! När du tycker mest synd om dig själv så ring mig, så lovar jag att ja kommer och tröstar! :-)