11 juli, 2008

Kvinnor är grisar!

Jaha?

Jo!

Nu har jag unik inside information som bevisar detta påstående. Vem har nu int hört att karar sku vara svin, men nu tyder mina senaste forskningsrön också på att kvinnor faktiskt beter sig som grisar. Kanske int påriktigt som grisar då, men bildligt talat asså. Kvinnor är inte så pryda och städade som man kanske låter folk (män) tro. Detta är en av dom mest hemliga hemlisarna i modern tid, och jag har nu valt att göra detta stora avslöjande strategiskt just innan min semester.

Härom dagen så behövde jag göra lite klädinköp. Som vanligt så vet jag exakt vad jag är ute efter och har optimerat min tidsplan enligt detta. Inget extra jomsande i affären alltså utan det handlar om en väldigt snabb procedur: in i affären - hitta plaggen - betala vid kassan - ut igen. Stressad efter en massa jobbande så orkar jag inte börja söka efter några gratis parkeringsplatser på den främmande orten, utan lämnar bilen på en betalparkering utan att betala. Om allt går som planerat så kommer hela shoppingrundan ändå bara att ta ca 3,5 minuter, och under denna tid så är sannolikheten för en parkeringsbot minimal.

Jag går in i butiken och lokaliserar plagget jag är ute efter relativt snabbt. Eftersom jag vill minimera riskerna med att tvingas in i denna svettiga affär igen så vill jag gärna prova plagget innan jag köper det. I buttan finns 3 provrum för damer och 3 för herrar. Jag går in i ett av herrarnas provrum och konstaterar att plagget int passa riktigt, och måst alltså prova en annan storlek. Samtidigt märker jag att någon glömt en klänning inne i koppin. Hoppas det var en kvinna som glömt den där tänker jag och för tillbaka mitt plagg.

Nu när jag hämtat en annan storlek så går jag tillbaka till provrummen. I första koppin för karar står en mamma och ammar sitt barn. Hon har inte brytt sig om att låsa koppin, och tittar skitigt på mig när jag rycker upp dörren. I nästa koppi ser jag att någon står med ca 10 cm höga klackar på och provar plagg. När jag försöker rycka upp dörren till den sista karakoppin så hör jag en kvinna som försöker tala med mansröst och säger att "det är upptaget!".

Jaha. 3 koppin för karar och alla ockuperade av kvinnor. Jag bestämmer mig för att snällt vänta på min tur, och ställer mig en bit ifrån. Efter ca 10 minuters väntande (hur kan det ta så länge?) har mitt blodtryck redan nått rekordhöjder och jag är inte så snäll längre. Nu ser jag hur provrummen för kvinnor har en väldigt bra cirkulation, men hon som ammar och dom två andra särringarna som ockuperat kararnas provrum tar all tid på sig i världen. Jag ser redan framför mig hur lapplisorna skriver en parkeringsbot åt mig bara p.g.a. detta väntande. Känner blodet pulsera i tinningarna och ser i spegeln att jag är illröd som en brandbil i fejset.

När 15 minuter har gått så bestämmer jag mig för att ta ett av kvinnornas provrum som jag såg att blev ledigt just innan. Orkar int vänta längre och om någon kommer och klagar åt mig så ska dom sannerligen få höra vad jag anser om detta arrangemang! När jag kommer in i koppin så ser jag att där finns en massa plagg. Minst typ 30 plagg som hänger där på krokarna. Jag antar direkt att det är någon som håller på att pröva en massa plagg där och hämtar bara nya, så jag går ut ur koppin och tar nästa som också blev ledigt.

Samma sak där! En hel hög med olika sorters plagg som hänger på krokarna eller ligger ihopslängda på stolen där inne. WTF??? Då förstår jag att det är plagg som lämnats kvar där när kvinnorna inte orkat bära dom tillbaka därifrån dom tog dom. Sjysst. För mig är det nog en självklarhet att ta tillbaka ett plagg därifrån jag hämtade det, men tydligen är så int fallet för kvinnor? Nu förstår jag också varför det hängde en klänning inne i kararnas provrum, ingen hade glömt den där utan någon hade bara inte brytt sig om att ta den tillbaka till hyllan.

Jag förstår att utan kvinnor så skulle säkert alla klädaffärer gå i konkurs, men betyder dethär att man får bete sig hur man vill? Okej, klädaffärerna är kvinnors territorium, och jag kommer aldrig att förstå mig riktigt på detta. När jag kommer tillbaka till bilen så sjunker blodtrycker igen till normalnivå. Ingen bot! Yess! Morsgrisar e vi allihopa, allihopa, allihopa...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mitt tips: Handel all klädre vi halpa halli, tär sir man int skillna på kara o kvinnona

0008 sa...

Haha! Grattis till en helt (ursäkta klysch uttrycket!) "klockren" beskrivning av detta ljuva fenomen. Ännu trevligare är det för oss som sedan hittar klädhögarna och ska hänga upp eländet igen och föra ut på rätt plats igen. Speciellt när det är rea... det är under dylika tider man förstår att uppskatta männens klädprovningsfilosofi minsann :)