11 juli, 2008

Konstiga namn och semesterfirande

Det finns en massa konstiga namn här i världen man kan ge sina barn, och om man gillar små praktiska skämt. Ifall jag nångång får en son så ska jag ge honom namnet Tero-Risto. Tänk vad kul när han sen en vacker dag försöker ta sig in i USA, eller när jag tappat bort honom på någon stor flygplats.

"Tero-Ristooooo!"
"My son is Tero-Risto, and he should be somewhere here, but I can't seem to find him"


Jag googlade på namnet, och det finns faktiskt folk som heter så! Påriktigt asså! En typ tycks heta Tero i förnamn och Risto i tillnamn. Bon Voyage säger jag!

Nu tar jag semester både från jobbet och från bloggen. Nästa blogg publiceras här tidigast 11:e augusti, så fram till dess så ska ni ha en riktigt regnig och kall sommar! (skadeglädje vetniväl) Själv så följer jag solen, vartän den går... Kommentera får ni bäst ni vill, tro int att jag kommer att svara på dom! Om någon vill mig något så får ni väl ringa mig då, finns inga garantier på att jag svarar här heller. Har ni int mitt nummer så finns det säkert en orsak till just detta. Har ni mitt nummer och jag inte svarar så finns det säkert en orsak till detta med. Happy Hanukkah!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Antti-Kristian e stzyni rock...

The Doll sa...

Men tapZa älskling, har inte varit inne på din blogg på hundra år och fullkomligt ÄLSKAR när jag har 100 år av blogginlägg att läsa. Kan jag pliiiis få vara Tero-Ristos gudmor?
Hoppas du har en fantastik semester, eftersom jag inte har din tel nummer.....så lär du ju inte höra av mig......

Anonym sa...

Vad tror du om Guy-Seppo istället för Guiseppe? Tycker helt klart att den finska versionen är coolare... : )

Virtanen

Anonym sa...

Tack för Tero-Risto grejjen. Du har blivit refererad till flertalet ggr under den senaste månaden. Speciellt engelsmän tycker att det är lite roligt att man kan heta Tero Risto... :P